Generali Sigorta Genel Müdürlüğü’ne Oğuz Karahançer atandı
Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, tüm müşterileri için operasyon stratejilerini yeni nesil teknolojileri kullanarak geliştirmeye devam ediyor. Şirket, hata payının minimize edildiği uçtan uca otomasyon süreçleriyle servis verimliliğini artırırken, müşterilerin kullandığı internet servislerinde oluşabilecek merkezi altyapı problemlerini dijitalleştirilmiş yapay zekâ destekli uygulamalarla çözümlüyor.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yago Lopez, şunları söyledi:
“Bireysel ve kurumsal sabit internet müşterilerimize hizmet veren ana şebeke noktalarında oluşabilecek anomali durumlarında, servis kalitesi ve devamlılığını esas alarak kendi kendini iyileştirebilen, yapay zekâ destekli otomatik aksiyonlar almaya başladık. Bu sayede problemleri hızlı şekilde yakalayarak merkezi şebeke gibi kritik ve etki alanı geniş noktalarda, servis ve zaman kaybı ile insan hatasına ait dezavantajları ortadan kaldırıyoruz. Dijitalleşme vizyonumuzla müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi çözümler uygulamaya devam edeceğiz.”
Ana şebeke operasyonlarında yüksek sürdürülebilirlik ve sadelik
Vodafone, operasyonel mükemmeliyetçilik bakış açısı ile sabit internet müşterilerinin şebeke deneyimini dijitalleşme ve yapay zekâ uygulamalarıyla en iyi seviyede tutmaya devam ediyor. Dijitalleşmiş “Bağlantı Temizliği” ve “İnternet Kapasite Artışı” uygulamalarıyla 700 binden fazla müşterinin servis müdahale hızlarında %95’e kadar iyileşme sağlandı. Bu sayede, müşteriler daha sorun yaşamadan gerekli önlemler hızlı bir şekilde alınmış oluyor. Aylık ortalama 330 farklı senaryo için müşteri içerik analizlerinde %95 iyileşme ve 9 saatin üstünde verimlilik sağlayan müşteri operasyon uygulamaları geliştirildi. Bu sayede, müşteri veri analiz talepleri daha hızlı sağlanabiliyor. İnternet çıkış noktalarında binlerce kurumsal müşteriye otomatik “Servis Yönlendirme ve Kurtarma” uygulamaları ile %97’nin üzerinde verimlilik ve proaktif servis iyileştirme sağlanıyor. Bu sayede, şebeke anomalilerinde bile en iyi müşteri deneyimi sunuluyor.
Hızlı ve hata payı sıfıra yakın aksiyon
Vodafone’un global tecrübesiyle yaptığı yeni dijital geliştirmeler, Vodafone Türkiye müşterilerine veri iletişim servisi sağlayan 55 ana şebeke ve 15 internet erişim noktasında toplam 1,5 milyon sabit bireysel, kurumsal ve toptan satış internet servisi üzerinde çalışıyor. Anomali anında, anlık veri analizi ve servis tipine göre önceden tasarlanmış çözümler devreye girerek, akıllı algoritmalarla hızlı ve hata payı sıfıra yakın şekilde aksiyon alınıyor. Bu sayede, müşteri servis iyileştirmesi ve izleme-düzeltme süreçlerinin otomatik uygulanması ile operasyonel verimlilik artıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı